Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kolej Plus w Małopolsce. Nowe tory do Olkusza i Niepołomic z umowami

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
20-03-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kolej Plus w Małopolsce. Nowe tory do Olkusza i Niepołomic z umowami
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SAzdjęcie ilustracyjne
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały z Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego umowy na realizację dwóch z pięciu inwestycji zgłoszonych do programu Kolej Plus. Dzięki nim, po wydaniu ponad 500 mln złotych za kilka lat mają się skrócić podróże z Olkusza i Niepołomic do Krakowa. 

Małopolska zgłosiła do Kolej Plus pięć projektów, w tym budowę aż trzech nowych linii kolejowych. Dla wszystkich przygotowano studia planistyczno-prognostyczne, a do ostatecznej wersji programu zakwalifikowały się cztery z nich.

Nowa linia kolejowa do Niepołomic

Dziś (20 marca) podpisano z samorządem umowy na realizację dwóch z tych inwestycji. Dzięki temu ruszą bardziej szczegółowe analizy; następnie trzeba będzie przygotować dokumentację projektową i właściwy przetarg na budowę. Teoretycznie projekty zaplanowano do realizacji do końca 2029 roku. 

W ramach inwestycji o szacunkowej wartości 324 mln zł planowana jest budowa 6 km jednotorowej linii kolejowej Podgrabie Wisła (linia kolejowa 95 Kraków Mydlniki - Podłęże) – Niepołomice Dworzec Autobusowy. Jak informuje PLK, pociągi pojadą z prędkością do 80 km/h i zatrzymają się na trzech nowych przystankach: Niepołomice MAN, Niepołomice Boryczów, Niepołomice. Obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Szacowany czas przejazdu z Niepołomic do centrum Krakowa to ok. 30 minut. 

Łącznica dla przyspieszenia podróży z Olkusza do Krakowa

Na realizacji drugiej inwestycji mają skorzystać mieszkańcy 33-tys. Olkusza i 10-tys. Bukowna. Projekt zakłada budowę 4 km dwutorowej i zelektryfikowanej łącznicy kolejowej Borowa Górka – Pieczyska na terenie Jaworzna, pomiędzy liniami kolejowymi nr 156 (Bukowno - Jaworzno Szczakowa) i 133 (Dąbrowa Górnicza Ząbkowice - Kraków Główny Osobowy). Dzięki inwestycji pociągi nie będą musiały zmieniać kierunku jazdy na stacji w Jaworznie Szczakowej. Przejazd ze stolicy Małopolski do Olkusza będzie krótszy o około kwadrans. Szybsze połączenie zyskają również mieszkańcy położonego na trasie Bukowna. Szacowany czas przejazdu na odcinku Olkusz - Bukowno - Kraków Główny to 52 min.

Jak podkreśla PLK, budowa nowego przystanku Jaworzno Sosina nie tylko zwiększy dostęp do kolei, ale i zapewni dogodny dojazd do Zalewu Sosina w Jaworznie, jednego z większych kąpielisk w regionie. Po nowej łącznicy pociągi pojadą z prędkością 80 km/h. Koszt jej budowy szacowany jest na ok. 217 mln zł.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Kolej Plus: Kolejna śląska inwestycja z przetargiem na projekt

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Kolej Plus: Kolejna śląska inwestycja z przetargiem na projekt

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5